9 Haziran 2009 Salı

Bolluk hem de bedava

Bolluk tanımı ne kadar değişken olabiliyor. Insandan insana değişiyor. Çok hesaplaşmalarım oldu son birkaç aydır. Sonra yaz mı geldi ben mi bıktım bilmiyorum zihnim bilançolar yazmayı bıraktı. Hani iki farklı görüntü içeren resimler vardır ya, bir bakarsın karşılıklı bakan iki insan profiliyken kupa oluverir gördüğün. İşte onun gibi bende de bolluk kavramı değişti birden.

Yıllardır bolluk bana göre para demekti. Tabi ki para. Ne kadar spirituel olsam da, önemli olan madde değil o madde ile ilişkin desem de sonunda param yetmediği için alamadığım ya da yapamadığım şeylere takılmadan edemiyordum.

Üstelik bu para kasasının dibi de yok. Ne kadar çok kazansan o kadar çok harcıyorsun. Harcadıkça da paranın değeri düşüyor gözünde. Bir gün 1000 lira büyük bir servet gibi gelirken gün oluyor 10.000 lira ne ki diyorsun. Kendimi en fakir hissettiğim günler en çok paramın olduğu günler olmuştur hep. Oysa parasız zamanlarımda elime geçen küçük bir tutarın benim için ne kadar çok olduğunu çok iyi hatırlıyorum.

Birden bolluğun aslında tam zamanında yetişen paraların, yüksek tutacağını düşündüğün faturanın eksik gelmesinin, beklenmedik zamanda gelen kazançların olduğunu anladım.
Para için geçerli olan sevgi için de geçerli üstelik, çünkü doğru anda söylenen içten sözler, tanımadığın bir kişinin sana yardım etmesi, sevdiğin kişinin seni kucaklaması da bolluk aslında.

Kendi gerçeğimizi yaşamaya başladığımızda bolluk içinde olduğumuzu fark etmemek mümkün değil. Ne yazık ki algılarımız her gün para ile kamçılanan pek çok değişik ortam ve yayının etkisi altında kalıyor. Zihnimiz de gerçekler karmaşasını çözmeye çalışırken bedenimizi yıpratıyor. Herşeyi kolyca dengeleyebilecek güce sahip olan ruhumuz ise hep kısa çubuğu çekiyor. Sürekli konuşan zihin ve hep göz önünde olan bedenle yarışması kolay değil tabi.

Bu yazıyı okuyan herkesi bir defa da olsa ruhuna şans vermeye davet ediyorum. Birkaç derin nefes alın, yavaş ve sakince. Gözlerinizi kapatın. Yüzünze bir gülümseme konduracak herhangi bir görüntüye odaklanın ve bir süre öylece kalın. Sonra gözlerinizi yeniden açın ve yaptığınız işe devam edin. Ruhumuz ona fırsat tanıdığımız sürece bize hayatımızdaki bolluğu gösterir. Bolluğumuzu fark ettikçe de hayatımız güzelleşir. Denemesi bedava!

1 yorum: