27 Mart 2009 Cuma

olsan da olmasan da

Bahar geldi. Beni kuru dalların bir anda yeşermesi hep etkilemistir. Her yıl gözümüzün önünde toprak ana mucizeler yaratıyor, ancak şehir hayatının kalabalık benciliği içinde insanlarin pek azı bunu fark ediyor. Tabi baharın gelişi kayda geçiyor pek çok şekilde, yaz için tatil planları yapılıyor, her fırsatta güneşin tadı çıkarılıyor, ancak doğanın bize her köşe bucakta karşımıza çıkardığı bilgelik mesajları ne kadar kayda geçiyor emin değilim.

Ben olmak bugün herşeyin üzerinde ve önünde. Teknoloji bize ben olmayi her gün daha da yoğun yaşamamızı sağlamak için yarış halinde. Bugün artık çekirdek aile diye de birşey kalmadı. En küçük aile üç ayrı çekirdek ben olarak hayata devam ediyor. Kişisel bilgisayarımız cep telefonu kılığına girip sonunda kucağımızdan avucumuzun içine kadar girdi. En güçlü ve sürekli tek ilişkimiz haline geldi. Sanki her anımızı paylaştığımız ikinci yarımız.
Baharın mucizesini fark etmeleri için herkese bir SMS göndersem mi acaba?

Bazan düşünüyorum ne fark yarattım bu hayatımda diye. Insanlar da mevsimler gibi. Geliyor ve geçiyor. Havası, bitkileri, zamanı ile hepsi kendilerine has, var oldukları süre esip yağıyorlar. Sonra tekrar bahar geliyor. Hayat hep devam ediyor. Bana bu baharın aktardığı mesaj ise şu:
Önemli olan var olduğun sürece varlığını ve parçası olduğun bütünü kutsa. Olsan da olmasan da olan hep var, ancak senin varlığın bütünü mutlaka etkiliyor. Nasıl etkilediği ise senin elinde. O yüzden olmanın eşsizliğini fark edip hayatının her anını kutla.

Baharın mucisesi bu oldu benim için. Başkaları için de kimbilir ne mesajlar vardır. Acaba su SMS i yollayıp bir fark yaratsam mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder